Ja/nee sticker


Ja nee sticker reclame folders Eindelijk hangt ie er:  De ja/nee sticker.

Hoeveel folders bekijk je echt van de stapels die per week binnenkomen?
In mijn geval: te weinig. Toch heeft het nog een paar maanden geduurd voordat ik de grote stap durfde te nemen.

Al het oud-papier in de berging was ik al een tijdje zat, en helemaal rond de feestdagen in december: al dat inpakpapier en al die extra reclamefolders.
Waar ik woon wordt het oud-papier niet aan straat opgehaald, wij moeten het wegbrengen naar bijvoorbeeld de plaatselijke muziekvereniging. Dat doe ik (helaas) niet trouw elke maand, eigenlijk pas als de berging echt te vol staat met dozen....

Blij!

Maar.... ik ben toch zo blij met deze sticker! Had ik jaren eerder moeten doen, zoals met zoveel dingen haha...
Ik dacht dat ik veel zou missen door zo'n sticker: lekker bankhangen met een stapel folders en een kopje thee...
Gelukkig bestaan er mooie reclamefolder-apps waarmee je zelfs kortingbonnen kunt downloaden. Door de reclamefolder-app te downloaden op m'n gsm heb ik de kortingbonnen altijd bij me, de papieren bonnen vergat ik in ons 'papieren tijdperk' de helft van de tijd.

Nieuw Systeem

Het werd echt tijd voor een nieuw systeem, en dat is er nu: een sticker op de brievenbus en maar één plastic krat in de berging voor oud-papier. Het streven is om nu elke keer het krat weg te brengen als deze vol is. Met het idee dat er dus nooit meer dan één krat papier in de berging zal staan...

Conclusie:

  • Zo'n sticker geeft minder rondslingerend papier in de woonkamer;
  • ik hoef veel minder vaak naar de papiercontainer;
  • geen overvolle bergingen meer;
  • beter voor het milieu (op de lange duur, als er door zulke stickers minder folders worden gedrukt).
Alleen maar plus, plus, plus!

Als jij ook om bent na mijn pleidooi... de sticker is gratis af te halen bij je gemeentehuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg mij!

Volg mij ook op social media:
Twitter: @ELeefstijl
Instagram: ellensleefstijl.
Facebook: Ellen's Leefstijl
Hier plaats ik preview-foto's en andere berichten dan op mijn Blog.