Waarom dit Blog?


Begin van mijn Nieuwe Leefstijl


Jarenlang gebruikte ik altijd een handcrème van het eigen merk van een drogist. Maar hoe vaak ik ook smeerde, mijn handen bleven ruw en droog.
Ik snapte echt niet hoe dit nou kon, ik smeerde toch geregeld op een dag?

Zoeken op Internet

Voordat ik allemaal verschillende crèmes koop om te proberen, ben ik op internet gaan zoeken wat er allemaal aan crèmes bestaat. Ik was er al wel achter dat er meer bestond dan het aanbod van een plaatselijke drogist.

Veel Lezen

Door veel te lezen kwam ik erachter dat een aantal ingrediënten helemaal niet thuishoren in een goedwerkende crème welke de huid niet uitdroogt. Want dat bleek het geval met mijn handcrème!

In veel producten zitten stoffen welke juist schadelijk zijn voor de huid i.p.v. voedend en verzorgend!

Ik smeer handcrème om mijn huid juist te verzorgen, niet om mijn velletje nog meer te laten uitdrogen en andere schadelijke stoffen in mijn huid te laten trekken!

Een Goede werkende Creme

Na een tijdje zoeken kwam ik een klein aantal crèmes tegen welke voldeden aan mijn wensen. Na mijn zoektocht heb ik een lijstje opgesteld waar mijn nieuwe handcreme aan moet voldoen:

  1. niet uitdrogend;
  2. geen parfum;
  3. en geen andere stoffen welke niet goed zijn voor de huid.

En nu? 

Nu ik weet dat de fabrikanten van alles in mijn handcrème stoppen, doen ze dat natuurlijk ook in al mijn andere crèmes, shampoos, gezichtsverzorging.
Maar ook in eten, dus eigenlijk in alles!

Nu ben ik al mijn producten welke ik al jaren gebruik tegen het licht aan het houden, en indien nodig zoek ik betere en gezondere alternatieven. Deze zoektochten komen de komende tijd aan bod hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg mij!

Volg mij ook op social media:
Twitter: @ELeefstijl
Instagram: ellensleefstijl.
Facebook: Ellen's Leefstijl
Hier plaats ik preview-foto's en andere berichten dan op mijn Blog.