Bij vakantie horen: IJsjes!


Het eerste weekend van de vakantie, en mijn dochtertje 'zeurt' al meteen om ijsjes. Tja... bij de zomervakantie horen nou eenmaal: IJsjes!!! Ongeacht het weer, en dat heeft ze niet van een vreemde ;-)

Gisteravond heb ik, voor het eerst in mijn leven, eens zelf ijsjes gemaakt. De klant-en-klaar producten in de supermarkt probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, en ijs valt daar helaas ook onder. En zo moeilijk bleek het helemaal niet te zijn om zelf ijs te maken, kwestie van doen!

Heel toevallig liep ik gister in de Ikea tegen ijsjeshouders aan, ik heb ze meteen maar meegenomen. Altijd handig om in huis te hebben. (helaas zijn we bij de Ikea niet geslaagd voor een kinderkamer)
Ik had nog kwark en ingevroren fruit thuis liggen, ideaal om ijsjes van te maken leek me. Als optie kun je honing of suiker toevoegen (het liefst dan biologische honing, en voor de suiker: pure groene stevia poeder, of biologische ruwe/ongeraffineerde rietsuiker)

kwark en blauwe bessen en frambosen




Een paar scheppen kwark en een handje bevroren fruit bij elkaar in een kom, en mixen maar. Af-en-toe even proeven of de verhouding goed is... 






De vormpjes vullen...







dekseltjes erop en een nachtje in de vriezer.
 
En vanmiddag was het dan zo ver.... proeven!!
Dit is het resultaat: 

















Ze smaken lekker! De textuur is goed, beetje romig door de kwark wat ik ook had gehoopt, want ik houd niet echt van waterijsjes, die zijn mij te hard. De volgende keer voeg ik wel wat suiker/honing toe, de blauwe bessen hadden een best zure nasmaak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg mij!

Volg mij ook op social media:
Twitter: @ELeefstijl
Instagram: ellensleefstijl.
Facebook: Ellen's Leefstijl
Hier plaats ik preview-foto's en andere berichten dan op mijn Blog.